2017. szeptember 21., csütörtök

Filmek, a léleknek


Létezik egy könyvsorozat, az Egy csésze vigasz

Azt hiszem öt vagy hat része van. Egy csésze vigasz
...nehéz helyzetekre,
...tanároknak,
...karácsonyra,
...a léleknek..
Mindet szeretem. Innen jutott eszembe, hogy igen, van kedvenc kutyás, karácsonyi filmem, drámák és vígjátékok közül is.. és vannak azok, amik megérintenek, amiket felemelő élményként könyvelek el. Szívem szerint csak ilyeneken élnék!

Ott van például az Életrevalók. Legalább egy tucatszor kezdtem neki a filmnek..egyszerűen nem fogott meg az eleje, nem volt türelmem hozzá. Hosszan kerülgettük egymást, de végül legyőzött. Mert imádom! Nem is értem miért ódzkodtam tőle annyira.
Másik kedvenc az előzőhöz hasonló A szív bajnokai c. film. Ugyancsak igaz sztorin alapul, ugyancsak két erősen különböző világ talál egymásra. Épp mostanság nézem újra, ami azt jelenti, hogy esténként elindítom és amikor túl álmos vagyok akkor stop. :)
Itt jut eszembe, hogy aki különleges film után kutatva kattint ide, szerintem csalódni fog. Nem hiszem, hogy ajánlani tudnék újat, szerintem a felsorolásomban nagyon is ismert és sokak által dicsőített filmeket talál az olvasó. Talán mert a lelkünkben nagyon is egyformán áhítozunk a jóra, az igazra, az emberi megnyilvánulásokra..
Az egyik legszebb film, ami a barátságról szól a Máris hiányzol. Bármennyire amerikai, nem egy szirupos sztori. Nagyon is ott van benne az egyik legszebb emberi kapcsolat másik oldala; az, ami nem annyira napfényes. És szereplők pedig nagyon jól hozzák a karaktereket!

Ott van még az igencsak elgondolkodtató Váratlan szépség. Jó színészek, megragadó történet, keserű kérdésekkel.
És ha Will Smith, akkor Bagger Vance legendája. Számomra ez az a kellemes, 'lassú' film, amiből hiányzik a nagy dráma, mégis felemel és ringat, de nem altat el, mert van mondanivalója.
A Téli mese egy olyan mese, ami szépen keveri a drámát, a boldogság végtelen ígéretével. Mindvégig érezhető, hogy valami történni fog, valami falat rengető, de semmiképp sem hétköznapi! A hölgy főszereplőnek szerintem varázslatos a megjelenése, a szinkronhang olyan  varázslatos, hogy már akkor lecövekeltem amikor a bevezetőben meghallottam.
Majdnem kimaradt az Időről időre! Ehhez a filmhez kell egy kis türelem, hogy beinduljon és az ember megértse, hogy a banálisnak tűnő kezdés után egy csodálatos történet nyílik ki. Apa-fiú kapcsolat egy szépséges megjelenítése. Az Igazából szerelem kiöregedett rocksztárjaként ismert Bill Nighy nagyon jól hozza a laza apát!

A többit majd legközelebb írom le. Kell hagyni későbbre is! :)

Nincsenek megjegyzések :

Megjegyzés küldése